Lidt om tyrkiske desserter

Det skal du prøve: Tyrkiske desserter

Tyrkisk dessert er oftest kendetegnet ved at det er noget sødere end dansk dessert. Når tyrkerne skal have dessert kan det nemlig ikke blive sødt nok. F.eks. er Baklava en meget populær dessert som består af x antal lag af tynd dej og nødder, og så er det overhældt med sirup. Tyrkerne spiser gerne Baklava sammen med is eller serveret sammen med sodavand og desserten spises hele året rundt. Skal man købe Baklava, købes det pr kilo, men det er dog også muligt selv at eksperimentere med det hjemme i køkkenet. Ud over Baklava, er der mange andre spændende og sjove desserter, heriblandt firin sutlac og künefe. Künefe kan man godt kalde for tyskernes egen cheesecake – det er en varm kage der blandt andet indeholder ost. Desserten smager fantastisk og er helt sikkert et forsøg værd, hvis du vil prøve noget nyt. Dette er siden der samler de bedste opskrifter til dig. Jeg regner faktisk med at tage en tur til Tyrkiet her til sommer for at smage på nogle af disse retter i deres autentiske omgivelser! Dertil må jeg så sige at jeg har brug for et lån. Tænker nok at bruge www.kvikautomaten.dk til dette således at jeg kan komme afsted snart. Se flere spændende opskrifter rundt om på min blog.

Leave a comment